5/28/2015

Meine letze Tage in Deutschland

Hjälp! Det är redan torsdag, om två dagar åker jag hem!!
Förberedelserna för hemresan är i full fart, mina två kappsäckar är så gott som packade, mitt rum städat, och avskedspresenterna fixade.
Eftersom jag visste att det skulle bli lite tight med en kappsäck på 23kg och en liten handbagage på 8kg så betalade jag lite extra nu på förhand så får jag min lilla kappsäck incheckad som 23kg den med. Har ännu en del kläder och lite annat som skall ner i väskorna, men platsen torde räcka.

Som avskedspresent till mina härliga hostföräldrar har jag fixat ihop en fotobok från det gågna året, den kommer imorgon med posten, inte en dag för sent! Till barnen har jag knytit själv ihop ett armband och bokmärke var, och imorgon skall jag gå till Rossman för att printa ut bilder på mig och barnen som jag gör till kort åt dem. 




Hostmamma har länge pratat att hon vill ha porträttbilder på alla i familjen som det skall printa ut på canvasdukar till det nya huset, så vi knäppte dem igår när jag ändå har en systemkamera till hands. Gud vad jag kommer att sakna dessa människor, vi hade lite fö roligt igår, både medan vi tog bilderna och när vi kollade på dem efteråt 






I morgon blir det sista träffen med Lüneburg au pairerna. Jag kommer att sakna Helena och Chiara speciellt mycket! Vi har reda småplanerat en interrail till nästa sommar (inte denna kommande alltså). Vore askul att göra vår reunion i form av interrail, då skulle vi kunna åka via allas hemländer! Melissa meddelade redan att honhon hänger definitivt på! Vi skall inte tänka på morgondagen som ett farväl, utan som ett Auf Wiedershen! 

ps. Jag råkade orsaka att min hostmammas cykel blev stulen. Ni kan tänka hur kul det var att meddela glädjenyheterna. Fast som Kia sa igår när vi pratades via Skype, så var det tur att det hände nu efter no månader då vi är nära och inte efter första veckan. Kunde ha varit en aning jobbigare då.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti