4/07/2015

Back in Germany

Efter en vecka uppe i norra Finland och ett veckoslut hemma i Karisknutarna är jag åter igen tillbaka i Tyskland. Vi anlände flygandes igårkväll i Hamburg, så idag var min första arbetsdag efter detta trevliga påsklov.
Veckoslutet i hemknutarna har varit fullpackad med program, och känns som om jag knappt hann sätta foten i byn förrän det var dags att åka iväg igen på måndagen. På fredagen gjorde jag en snabb visit på KW var Amanda, Emma, och Sofia x2 satt på drinkar. Mycket känslan var mycket surrealistisk där jag satt bland en handfull av mina tjejer och pladdrade på som om jag senast skulle ha sett dem förra veckan. Jag sov hemma hos mamma, var vi stannade upp sent och tog en öl eller två förrän vi gick till säng på småtimmarna.

lördagen körde jag och Miki över till pappas var vi var hela eftermiddagen ända tills det var dags att åka tillbaks till Lövkulla till mamma för påskmiddag. Från påskmiddagen fick jag sedan snabbt skynda iväg mig till Karis Hjärns intrositz, varifrån vi allihop satt igång en utmärkt start på en utmärkt kväll! Med en snapps för mycket i kroppen åkte iväg till Amandas varifrån vi åkte till Affes för att dansa loss. Krogkvällen lämnade mig definitivt inte besviken!
söndagen kravlade jag upp ur sängen något före fyra för att ta en ABC dejt med Amanda, och senare bestämde jag mig för att släpa med min bror till gratisbion på Pallas.

Så som resten av veckoslutet gick måndagen alldeles för fort, vilket innebar ett hiskelis rusande hit och dit för att få hinna med det sista och få kappsäcken packad. Mitt i brådskan fann jag dock tid att bada i bastun som har en ny kiuas (bastuugn?), jag menar, man vet ju inte när man har möjligheten att göra det nästa gång!

Bron över Elbe med Hamburgs siluett i bakgrunden igår

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti