4/26/2015

Zu faul zu schreiben

På fredagen drog jag och Chiara en ganska så långt spontan krogkväll i Vamos. Vi skulle träffas för en drink på Pacos, men vi konstaterade över våra läckra drinkar att jag inte har allt för många veckoslut kvar här, så det vore rent idiotiskt att återvända hem klockan 23. Så efter att vi smuttat på bla. Amaretto Colada och Spanish Kiss drog vi en nattlig promenad till kiosken för att sedan slå ner oss på en bänk vid floden Ilmenau med en varsin öl i hand. Efter ännu en bar trampade vi iväg till Vamos var vi festade loss tills stängdags. Väl inne i staden köpte vi lite semlor till morgonmål inne på ett bageri som just öppnat sina dörrar. En riktigt rolig och knasig natt detdär, definitivt roligare än att åka hem efter enbart en drink på Pacos!



Erste Runde
.. und zweite Runde

Lüneburg by night


En vaknande Lüneburg 5:30

 Förra veckoslutet hade Helena, Chiara och jag en picknick som tog nästan hela lördagen. Senare på kvällen åkte jag ensam från Lüneburg för att träffa lite andra au pairer i Hamburg. Med i gänget var bland annat Doris, Aileen, Britany och Maija! Det var möjligen min sista kväll ute på Reeperbahn.. vi skall hoppas att jag ännu får inklämt en utekväll där trots mina fullbokade veckoslut förrän återkommsten hem!


Doris, Maija und Britany!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti