4/02/2015

Rinteessä

Allting är bra uppe här vid Pyhä. Tiden går mest åt att skida, bada bastu samt härja ute med barnen. Igår åkte jag dock med Albin och Claudia till slalombacken var jag hyrde snowboard med utrustning och tog en liftbiljett för hela dagen. Något billigt var det inte precis, betalade med lite fusk 80€ tilsammans för biljette och utrustning, men tammefan nog var det värt det! Tror att jag inte var en enda gång i Påminne förra vintern, och mycket lite åren före det, så var riktigt härligt att ha en hel dag tillägnad till denna syssla. Fast vädret kunde nog har varit bättre , solen tittade fram bara emellanåt, och uppe på fjället var de så hård snöstorm att man knappt såg vart man åkte, och till sist var de tvuga att stänga av största liften pga. säkerhetssjäl. Albin och Claudia åkte hem tidigare, men jag lät mig inte påverkas av det stundvist hemska vädret, utan gled lungt ner för backorna enda tills stägningsdags. Efter sesådär sju timmars åkande kan jag säga att jag har bräden under någonslags kontroll! Det var något helt annat att åka i dessa evigt långa backor i kontrast med backorna vi har där hemma.

Idag skidade vi upp till Karhunjuomalampi genom ravinen Isokuru, och trots att terrängen var lite jobbig var det totalt värt det, fruktansvärt vackert! Hade kameran med så lägger in bilder i nåt skede!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti