2/26/2015

"Das ist mir doch egal!"

 Min vecka har varit mycket händelsefattig och har mestadels tillbringat min lediga tid i huset, vilket känns lite tråkigt. Nya tyskakursen satt igång förra fredagen, vilket är ett plus dock. Alttid kul att lära känna nya människor, speciellt då de bor i närheten och man inte skall behöva betala sig sjuk för att åka jämt in till Hamburg då man känner sig för att vara social.

Gällande arbete så fortsätter mitt minimala antal jobbtimmar att vara normen. Dessa timmar kommer dock att jobbas in snart då det blir ledigt från skolan för pojken vid påsken. Som tur är kommer jag inte att vara tvungen att vara tillgänglig under de hela 18 dagarna, men nog en hel del. Aja, det är väl helt rättvist då jag har haft det så slappt på sistone.

Imorgon åker vi med familjen ner till Karlsruhe (6-7 timmars bilresa utan trafikstopp) för att hläsa på lite deras bekannta. Följer gärna med gratis till en ny del av landet! Det är inte precis som om jag skulle ha allt för mycket på gångs här i hemknutarna just nu.

En bild från flickans onsdagsjumppa. Onsdagen i fråga var
karnevalsdag, så vår lilla tös var utklädd till prinsessa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti