2/16/2015

Kölner Karnival!

 Huh-hu sånt veckoslut! Har haft så roligt att det borde vara olagligt.
På fredagen träffade jag Felicia i Hamburg, styrde stegen mot Reeperbahn, och senare såg Fifthy Shades Of Grey på Savoy. Är ännu inte helt säker på vad jag egenligen tyckte om filmen, inte dålig men inte något superbra heller. Sevärd kan man väl kalla den.

Efter få och dåliga timmar sömn ensam på ett hostel brevid tågstationen lade jag väskan över axeln och marscherade med en semla till busstationen, var jag träffade mitt resesällskap. Den sex timmar långa bussresan till Köln gick förvånandsvärt smärtfritt med min nya bekanntskap Anna från Raumo. Det är henne jag får tacka för att jag alls åkte, hon var snäll och frågade om jag vill hänga på i hennes gängs karnevalutfärd.
Själva karnevalen var härlig! Så gått som alla var utklädda eller hade nån slags karnevalsutrustning, och skrattet och leendena omringade oss jämt! Runt tolvtiden tappade jag dock bort allihopa (fråga inte hur), och med en död telefon lyckades jag inte hitta dem igen före på morgonenbussen påväg hem sju timmar senare. Som tur hittade jag snabbt nya bekanntskaper som tog mig med sig i deras firande. Underbara människor, är evigt tacksam för allt de gjorde för mig den natten. Utan dem hade jag säkert missat bussen hem också, var ju trots allt första gången i Köln.
Eftersom min nattsömn mellan lördag och söndag bestod av ett par ynkiga timmar på bussen påväg tillbaka till Hamburg sov jag som en stock förra natten. Nu skall jag ännu sova ett par en timmar före pojken kommer hem från skolan, bis bald!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti