2/03/2015

Femte månaden

Idag har jag varit i Tyskland i 150 dagar, alltså fem månader. Så som i alla andra "månadsinlägg" måste jag konstatera även i denna att tiden går så otroligt fort. Min tidsångest blev inge bättre av att min hostmamma sa  häromdan att "jaa, och då är det ju så att andra hälften går dubbelt snabbare".
På samma gång som tiden bara svischar förbi måste jag nog säga att det känns som en evighet sedan jag vari i Finland, vilket låter mycket konstigt men jag lovar att det är helt vettigt!

I Januari har jag haft varje veckoslut någonting på gångs, så har brännt mycket mer pengar än vad jag har förtjänat. Har alltså med mycket rediga tag pumpat ut pengar från mitt finska kont vilket inte är alltför bra, men å andra sidan har jag haft så fruktansvärt roligt dessa veckoslut så de har nog varit värt det. Komiskt hur lätt penarna rinner mellan fingrarna ifall man åker iväg till Hamburg eller Bremen. Fast man inte gör alltför mycket verkar det som om man skulle ha hål i plånboken. Det är inte som om jag har shoppat eller köpt nya egodelar, utan största delen går till transport. En festnatts transporter till och från Hamburg blir lätt en hel då vi vägrar att ta cyklarna nu på vintern. Sedan går det en hel del pengar till själva alkoholen då man inte har alltför stora möjligheter att förfesta hos någon..

Det summerar denna månad ganska bra; mycket festas och budgeten på minus!

Sani kommer förresten hit om 12 dagar!! Så fruktansvärt ivrig, längtar så!
Amandas besök närmar sig också med stormsteg, 37 dagar!
Hoppas Felicia och jag får besöket till Kia inprickat i kalendern snart så
får jag lägga en countdown ruta för det med!


Läser boken som jag fick till julen av mina hostföräldrar. Lättare sagt än gjort.
Tatsächlich, Aufnahmegerät, verschwörerisch und so weiter..



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti