6/24/2015

Jussi 2015

Här kommer bilder från midsommaren lite för sent. I år bestämde jag mig för att dra en lugn midsommar omringad av min familj på mitt favoritställe på jorden, stugan. Eftersom jag inte har alltför många chanser att tillbringa veckoslut där denna sommar pga. jobbet var detta absolut det bästa beslutet jag gjort på länge.
 Vår stuga vilar på 7km från Fiskars vid en relativt stor sjös strand, utan ström eller rinnande vatten. Det är endast en handfull med stugor som faktiskt används i närheten, och stället är härligt rofyllt och lugnt. Det värsta och det bästa med att ha en stuga utan elektrisitet är att man inte får sin telefon laddad, därför är man tvungen att ha de alla avstängda då man inte använder dem. Förr kändes detta bara jobbigt, men har äntligen insett att det är jävligt skönt att ha en orsak att stänga ut yttre världen.

Under midsommaren har vi hunnit bada bastu, simmat i allt för kallt vatten, äti bra, korka alkohol, kytta efter båttjuvar, fiska, åka båt i ösregn och en massa andra stuggrejer. Vet inte när jag senast har haft så roligt med min mamma, har ju trots allt inte hunnit vara hos henne nåt mycket under dessa tre veckor jag har varit tillbaka i Finland.


Efter att vi drog upp näten i ösregn smakade muikkorna bra i pannan!





Sju stycken fina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti