10/19/2014

Vamos!

Har varit två veckoslut i rad borta hemmifrån (konstigt att prata om 'hem' när man känner att hemma är i Finland) så detta veckoslut kändes inte alls lika ledigt som de föregående.
Ja tror att andra au pairer kan relatera till att om man spenderar sin ledig tid i huset med familjen känns det inte som om man är helt ledig eftersom man är fortfarande på sin arbetsplats. Även om du inte behöver vakta barnen så finns de där, du är omringad av familjen jämt.
Dessutom har vi hostmammas kusin perheineen på besök så det har varit en hel del program. Fast jag vet att jag inte behöver delta i dessa "familjeaktiviteter" så känns det lite småpinsamt att vara inlåst på sitt rum när släkten är på besök.

Igårkväll slapp vi dock in i veckoslutsfiilisen då Daniel, Yuxin och jag for ut. Riktigt asigt skönt att slippa bort lite från huset och dansa loss! Genom ytterdörren gled jag försiktigt in runt sjutiden, efter en två kilometers promenad till cykeln och fem kilometers cykeltur hem. För ni vet, det skulle absolut inte ha varit lättare att dela på en åtta euros taxi på tre personer in till centrum.. det var ju då inte jag som insisterade på att gå den biten istället..

Vattentornet besöktes igår med hela gänget, vi var ju tvugna att visa vår stads vackra vy till gästerna också.

1 kommentti:

  1. Relaterar till båda dina påståenden! Hemma kommer är i Finland, nyt ja luultavasti aina. Fastän jag bor en bit från familjen så känns det inte sådär himla ledigt nej att sitta här.... :) puss saknar dig!

    VastaaPoista