10/16/2014

Volles Haus

Man märker hur fort man glömmer vad man gjort under veckan om man inte bloggar dagligen. Här är ett tappert försök att beskriva veckan hittills.

tisdagen blev det kaffedejt med Melissa, Natalia, Igor och Daniel efter språkkursen igen. Ingen frågar mera om nån vill gå på kaffe, alla har bara börjat anta att de som kan komma kommer, en kul grej att se fram emot under veckan!
På kvällen hade jag en Skypedejt med Tee, något som jag inte har haft på lääänge. Trots att vi pratar på whatsapp nu som då är Skype något helt annat. Nu när man prata 'ansikte mot ansikte' (så långt som det går på detta avstånd vi lever haha) istället för att bara texta blev jag påmind om hur mycket jag saknar killen. Har sån lust att bara hoppa på planet till Singapore och spendera en vecka eller två där. Det går förstås inte, men vi får hur det blir nästa sommar!
Före en förfest hos Tessis i våras!
Johannesbeerkuchen på kafeét

Igår (på onsdagen) gjorde ett dåligt försök på en länk på dagen igen. Vet inte riktigt vad det är, men har fått fruktansvärd stign nu de senaste gångerna vilket minskar på motivationen rejält. Måste väl bara ha ännu längre pauser från ätande före en springtur..
På kvällen cyklade jag och Melissa in till stan var vi mötte Igor. Vi satt nere vi bruket och myste i mörkret med ett par en. Med tanke på att det var vardag och vanlig arbetsdag nästa dag blev dessa några lite för många tillslut.. hups.



 Idag har båda barnen haft en kompis på besök, och maten var bara att värma upp, så en egentligen har denna arbetsdag varit riktigt chill. Före pojkens kompis kom lekte vi en timme med lego vilket inte heller var alltför jobbigt. 
I och för sig  trodde jag att jag skulle gå i bitar av oro när jag var tvungen att hålla reda på två cyklande dagisbarn påvägen hem. Vår egna tös har dessutom just uppgradera sig till en större cykel, så detdär med att stanna går inte som på Strömsö då hon inte får fötterna i marken längre.
Idag anlender familjens besök från Finland också, de skall stanna med sina två tonåriga döttrar hela veckoslutet. Det kommer att vara rätt trångt alltså kan jag lätt säga, huset/lägenheten är inte riktigt gjord för att rymma fem vuxna och fyra barn.

Man blir aldrig för gammal för att bygga med lego!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti