1/11/2015

Au pair meet-up

Ett skönt veckoslut börjar glida mot sitt slut!
På fredag morgonen träffade jag Daniel inne i stan för en kaffe, som nu har officiellt arbetarvisum i Tyskland!
På kvällen åkte vi med Melissa och Helena in till Hamburg för min första egentliga Au Pair meet-up.
Väl i Hamburg plockade i med oss Daniel och hans kompis från Tschechien och styrde stegen mot träffplatsen.

Kvällen var så förbannat rolig, var fruktansvärt skönt att träffa helt nya människor från nya platser runtom världen. Folket kom från bla. Nya Zeeland, USA, Spanien, Irland, Italien, Serbien, Estland, Sverige och Tschechien. Trodde aldrig att jag skulle bli så glad av att få träffa Ester! Så nära men så långt ifrån finska, haha! Tydligen finns det en del finnar som egentligen skulle komma, så dem måste jag träffa i nå skede .
Först var jag mycket ivrig att prata med svensken, men det kom fram att hon var riktigt typisk Stureplan diva... bland det första hon sa var:

"Asså ja kom hit bara för festerna" och "Asså Skandinavien är så jävla tråkigt! Alla bara 'Stockholm, the capital of Scandinavia', och jag bara 'eh neej, så jäävla tråkigt'. Ja, jag är därifrån"

En  kväll som skulle handla om att gå på en par en slutade med att vi dansade loss på Reeperbahn. Skall definitivt göras om!

På lördagen steg jag upp fyratiden för att gå i duschen och laga mig klar för mat med Melissa, Federica (ny italienare!) och Chiara. Blev asgoda hamburgare på Central vilket har börjat bli lite av vakio stället för mat eller bara drinkar.
Söndagen har spenderats i slappa tecken med familjen, och nu ska det bli plättar!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti