1/26/2015

Nachtflohmarkt

 Nu är åter igen ett veckoslut över och måndagen för vardagen med sig.
På fredagen åkte vi in till Hamburg igen för att träffa lite lokala au pairer.
Vi träffade även Igor som vi inte har sett sedan han packade sina saker och flyttade iväg från Lünburg till en annan hostfamilj!
Kvällen började med att vi alla samlades vid ett nattloppis i ett gammalt fabrik. Vi köpte inget men stämningen var otroligt mysig då det fanns en tom. en liten bardisk var man fick köpa (ylläripylläri) öl och annan alkohol. När gänget var samlat styrde vi stegen mot Reeperbahn var vi slog ner oss vid en pub var vi spenderade en mycket kul kväll/natt. Träffade äntligen en av finnarna också!

Nästa dag låg jag i princip hela dagen i sängen och slöade. På kvällen gled jag till Melissas för att dricka ett glas skumppa då hon var tvungen att oförberett stanna hemma  med de sovande barnen.

Gårdagen spenderades i slappa söndagstecken. Helena, henne kompis, Melissa och jag drack en kaffe i stan och gick sedan på bio. Känner mig über stolt över att jag faktiskt förstod det mesta av filmen som var tysk! Tydligen gör jag trots allt framsteg gällande språket!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti