1/29/2015

"In less than a week I'll be back in Chicago"

Dagarna glider lätt frammåt, och jag behöver inte göra knappt någonting alls. Det här är andra veckan som hostmamma har lite ändrade arbetsrutiner, nämligen endast 6h per dag. Dessutom är hostpappa fortfarande på sjukledigt, så gör långt ifrån långa dagar för tillfället, vilket är absolut inget mig emot!
Dock kommer jag att vara nästan hela dagen hemma med tösen imorgon då hennes dagis är stängt, och pojken kommer hem redan 11 tiden på förmiddagen då de slutar tidigare inför lovet (känns som de har ledigt hela tiden, gud vat varför nästa måndag & tisdag är semester). Semester för barnen betyder definitivt inte semester för mig haha! Fast känns helt okej att jobba lite extra nästa vecka då jag jobbat så lite på sistone.

Från en sak till en annan, Melissa åker hem på måndagen.
Biljetten är bokad och ny au pair som ersättare fixad, så det är officiellt.
Fy så det kommer att bli tomt, Melissa är lätt den jag umgås mest med här, det är hon som bor i samma by som mig. Hennes ersättare verkar inte heller vara alltför intresserad av att träffas, så vi får koncentrera oss på de andra Lüneburgarna och de från Hamburg iställer framöver.

Eftersom hon nu verkligen är påväg, så åker vi in till Hamburg i helgen igen för att festa en sista gång alla tillsammans på Reeperbahn!

Hae inte riktigt någon bra bild på Melissa och mig, så bjuder på en bild från Reeperbahn
 taget ett par veckor sedan med Helena och Alex iställe!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti