1/07/2015

Sett och hört; barnedition.

Lite av lustiga situationer jag har stött på här i min hostfamilj hittills. Kommer högst troligen en del 2 i nåt skede.
Använder mig inte av barnens namn i texten. Fem stjärnor (*****) står ställvis istället för deras namn.


Flickan 4år, sitter i min famn med ansiktet vänt emot mitt. Plötsligt smäller hon händerna på mina bröst och konstaterar att "Dina e platta!".

Familjen sitter samlad vid matbordet och diskuterar om vad Pojken 7år, vill bli som stor. Hostpappa försöker få fram att gymasiet håller alla dörrar öppna. Han tar mig som exempel och säger att jag först gick tre år i gymnsie, tar nu ett mellanår som au pair och går till nästa år till universitet och kan t.ex bli lärare.
Till dethär säger Pojken belåtet att "eller så kan man vara förallti au pair!"

En muslimsk kvinna med heltäckande duk stiger in i bussen. 
Pojken 7år: "Mamma, e hon där en häxa?"

Jag, hostmamma och barnen sitter vid kvällsmålsbordet. Barnen är mycket rastlösa och plötsligt strittar Flickan 4år upp på sin stol och drar upp hela skjortan så att hela övrekroppen syns.
Pojken 7år: "Ja tror att *****:s tissar nog behöver växa mera.."

Jag och barnen har en diskussion om deras framtid. Jag frågar om Flickan 4år vill ha barn nån gång.
Flickan: "Jooo!! 100 miljoner barn... och tre babyn!"
Jag frågar Pojken 7år samma fråga.
Pojken: *tittar på mig med alvarligaste minen någonsin* "Det vet jag inte ännu. Fast det behöver ja int veta ännu, jag är ju ännu så ung"

Flickan springer in på sitt rum för att sura och smäller dörren efter sig. Storebror klampar efter och när han öppnar dörren smäller tjejen dörren fast framför näsan på honom.
Pojken: "***** öppna dörren!!"
Jag: "Låt henne vara i fred, hon kommer nog sen när hon har lugnat ner sig"
Pojken: "Nej. Jag e faktiskt sju år ren. Ja får faktiskt ren bestämma över henne"

Jag och Flickan 4år sitter i hennes rum och leker. Pojken kommer in för att visa deras nya hårborste.
Flickan tar tag i den och försöker riva den ur handen på sin bror.
Jag: *****! Man får inte ta från handen!
Flickan: JAG FÅR GÖRA VAD JAG VILL!

Strax före julen
Pojken: Janni, nu har du två veckor semester ifrån mig!

Flickan har uppenbarligen klippt av en del av hennes pannlugg med en sax.
Hennes mamma frågar henne om saken
HM: *****, det ser ut som om någon sku ha klippt lite här framme. Vem är det månne som har gjort det?
Flickan: Ja vet inga, kanske ha de falli av...

Flickan och pojken är inne på mitt rum, flickan plockar upp en tampong ur min nattduksbordslåda
Flickan: Vad e dedärrr?
*pojken tittar upp och kollar undrande på mig*
Jag: Eeh.. vuxen saker, du behöv inte fundera på sånt på lääänge.
*båda barnen ser på mig storögdt*
Flickan: Ja men, va heter deee??
Jag: EEEEH.. ja vet it
Flickan: Vaförrr?
Jag: .....

Det är någon vecka före julen, och Flickan uppför sig inte väl i frukostbordet, så jag säger att jag tror att jag såg en röd tomteluva i fönstret bakom henne och uppmanar henne att vara snäll, "speciellt nu såhär före julen".
Flickan: MEN JA VILL INGA ATT TOMTANA SKA SI!!

2 kommenttia: