11/24/2014

Basteln

Idag var det måndag då igen, och vi är tillbaka till en normalare vardag nu när barnens mofa är tillbaka hemma i Finland. I dag på eftermiddgen hände något extremt lustigt. När jag sökte flickan från dagiset och plockade ner hennes ryggsäck från knaggan blev jag lite fundersam då den vägde ovanligt mycket. När jag öppnar väskan ser jag hela innehållet på min hostmammas sminkpåse på väskbottnet. Hade lust att börja gapflabba, men höl minen och förklarade alvarligt att det är fel att ta andras saker utan lov, speciellt med till dagis. Har kanske inte skrivit något om det, men tösen är en riktig expert på att försöka smugla med sig de mest slumpmässiga föremålen med till dagis. Ingen aning om varför..

När vi väl hade kommit hem pysslade vi små tomtar av kastanjer och annat smått. Riktigt söta blev dem! Eftersom vi haren prinsessa bland oss fick hälften rosa, lila och gröna luvor!




Annars har jag haft mycket kontakt med Sani idag. Fan vad vi är töntiga och fan vad jag saknar min tre år yngre tvillingssyster. Ett efterlängtat skypesamtal blev kvällens höjdpunkt. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti