11/26/2014

Nukuttamassa ekaa kertaa

 Dagen har varit relativt lugn ( = inga värre utbrott av flickan.. ).
Hostmamma har varit nästan hela dagen hemma så som igår då hon har nu sina slutprov för sin utbildning. Jag slapp alltså att laga maten både igår och idag, vilket är skönt. På dagen gjorde jag inte mycket annat än stökade undan veckans dammsugning. Eftermiddagen var annars också lätt då pojken for på flöjt klockan tre och efter det till en kompis. Flickan och en hennes kompis hämtade jag från dagis för att sedan direkt gå på jumppan med dem som är varje onsdag. Dagen löpte på relativt felfritt ända tills jag hemma vände ryggen till för en kort stund. När jag återvände för att kolla vad de två busungarna till flickor höll på med hade de hunnit smeta både lakan, tapet, kläder och sig själva i nagellack. Hallelujah.

Annars klarade jag av galant att lägga barnen till sängs första gången. Vanligtvis jobbar jag alltså inte under kvällarna överhuvudtaget, men idag är föräldrarna ute för att åskåda en volleybollmatch.
Trodde att det skulle bli skrik och tårar gällande den yngre, men helt snällt samarbetade båda och sover redan sedan ett tag. Älska stunder som allt löper!!


Vår tjej med sin kompis idag på jumppan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti