11/02/2014

The past week or so

Som jag trodde blev det inte mycket bloggas under denna vecka, vilket jag inte ångrar ett dugg. Är glad över att jag spenderade varje stund här med mitt besök så länge jag kunde, för nu är det inte möjligt längre. Följde honom, mitt besök, till flygfältet idag, så vår vecka tillsammans är nu officiellt över. Vi har hunnit göra allt och inget, längtar redan tills jag ser honom nästa gång.

måndagen gick vi omkring i Lüneburg, på tisdagen åkte vi in till Hamburg. Onsdagen var regning och kall, så vi stannade inne så gott som hela dagen och bakade en (jävla god) kaka. Egentligen var det meningen att gå på en volleybollmatch på kvällen med hostmamma (fråga inte varför) men den var slutsåld.
 På torsadgkväll cyklade vi till stan med Melissa för att dricka ett par en på en mysig bar, och på fredagen hade vi Felicia på besök från Hagen.
 Igår, alltså på lördagen drog vi en ordentlig sovmorgon och bakade världens äckligaste vitlöksbatong på kvällen. Vilket may or may not bero på att vi använde en hel vitlök per batong. Fast brödet var äckligt som tusan hade vi åtminstoen sjukt roligt då vi skrapade bort sjuka mängder vitlök från de färdiga bröden i en lägenhet som stinker vitlök ännu idag.

Fy fan så vi har haft roligt, har njutit riktigt till fyllo av min semester. Ännu tre dagar är huset barnfritt så skall passa på att bara vara för mig själv och göra absolut ingenting. Skall kanske försöka samla ihop au pair gänget för en kaffe också, språkkursen har semester så som andra skolorna.

Ulkonäkö pettää, skitasiga.

Ute och äta tillsamans med Felicia på fredagen

Hamburgs enoooooorma hamn

Rathaus i Hamburg
Ordentlig husmanskost ute på restaurang (med en Alsterwasser som dryck!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti