11/10/2014

Fre - Mån

Blev inget bloggas under veckoslutet, så detta inlägg blir ganska långtråkigt catch uppas.

fredagkväll cyklade jag in till stan var jag mötte Valeriia och Diana. Am Sande (en av 'huvudgatorna') såg sjukt cool ut då fullmånen låg bakom St. Johanniskirche. Såg sådär passligt kusligt ut som det gör i alla skräckfilmer om varulvar och sånt. Tillsammans satt vi oss vid en vid det här laget välbekant pub och drack öl samt lite Baileys.

Kryssade av lite univelkoja och sov länge på lördagen. På dagen fick pojken mig övertalad till att komma med ut och leka, och vi hade faktiskt riktigt kul med hostpappa då vi tillsammans hittade på lite handbollsövningar till honom. Är faktiskt lite avundssjuk då han är helt klart en naturbegåvning, något som jag definitivt aldrig har varit inom den sporten! Mot kvällen sprang jag ut på en kort länk före jag hoppade i duschen och cyklade in till stan för att denna kväll träffas med Daniel. Vi var tvugna att kolla in läget då det var "Nacht der Clubs", alltså klubbarnas natt i Lüneburg. Efter ett par en barer tramppade jag dock hemmåt och var hemma redan 23 tiden.

Söndagen myste jag hemma med en film och assisterade lite i bakande av Cake Pops. Små "tikkarin" gjorda på kaka, doppade i choklad, med all världens strössel på såklart. Definitivt en ideé jag kommer att lägga bakom örat! På kvällen gick vi ännu ut på en promenad med Melissa som spenderat förra veckan i Amsterdam.

Dagens arbetdag (måndag) gick otroligt smidigt och var mycket chill. På morgonen vaknade båda barnen bra och vi hade för en gångs skull en morgon utan brådska eller andra kompiliationer.
Pojken lekte hos en kompis idag, så behövde bara hämta flickan från dagiset klockan 16, äta mellanmål och pussla med henne tills hostmamma kom hem lite efter klockan 17. Inte så illa vet ni!

St. Johanniskirche med fullmånen i bakgrunden på fredagen. Bilden ger såklart ingen rättvisa!

Cake pops! Kaka innuti, choklad utanpå.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti