11/04/2014

When boredom takes over

Alltså, tänkte inte täckas publicera detta, men vem bryr sig? 
Hade lite tråkigt igår, så tog modell av alla dessa contouring/highlighting bilder
som åker runt på sociala medier för att upplysa folk om "the power of make up".

Det var första gången jag försökte ordentligt med att forma om ansiktet med dessa tekniker, och blev riktigt shockad över hur stor skillnad det kan göra. Ni kanske inte ser någon skillnad alls, men jag tyckte att det var stoooor skillnad från min vanliga foundation rutin.
Måste bara lägga till att jag inte gick ut bland folk med detta sminklager, utan tvättade bort det. Skulle aldrig täckas att gå ut bland folk med så mycket smink om det inte handlade om en krogkväll eller någon annan finare tillställnig.






BÄM, färdiga resultater, vad tycks?

Ps. nej jag har inget liv. Jag sitter ensam hemma och sminkar mig för att tvätta bort det igen. Ibland orkar man inte ta sig ur huset, okej?

3 kommenttia:

  1. ÅÅÅÅ så fiiiin!! <3 O hej vafö ha ja int sett nå sånthä? Vill du skicka nå linkkin så ja också kan testa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://9gag.com/gag/ag0mL9g?ref=fbp Därifrån fick ja inspiration, men ha sett flera liknande bilder. Sen finns de en massa tutorials ti just highlighting and contouring på youtube, så bara ti söka på de! (t.ex https://www.youtube.com/watch?v=loSbh3B-1MA) Ja har en lite för ljus foundation som ja använd som higlight, och en faktiskt en krämigare ögonbrynspenna ti contouring. Sen efter att ja hadd blenda dem ihop så laga ja på ännu av vanligt solpuder på mörkare ställen och rikit ljusbeige matt ögonskugga där som man borde ha highlighta. Ögonsminke drog ja lonkalta, men här är ett exempel på sån video (https://www.youtube.com/watch?v=Y4fur_12EEc). Onnea kokeiluun ^^) !

      Poista