11/30/2014

Veckolsut i Bremen

Trots min magsjuka åkte jag med till Bremen med familjen sen ändå!
Tänker snart knäppa på ett avsnitt av Posse, så tänker bara kort skriva kort det viktigaste med fredagen och lördagen!

- Efter en och en halv timmes resa med bil kom vi fram sent till hotellet på fredagkväll. Det första jag hör när jag hoppar ut genom bilen är finska! Hörde ännu mer av det väl inne vid reseptionen, tror jag aldrig har blivit så glad över att höra mitt (faktiskt officiella) modersmål. Första gången uner mina tre månader här som jag stöter på finnar!

- På lördagen gick vi på Bremens vackra julmarknad
-Mötte upp med hostföräldrarnas bekannta
- Åt på Vapiano (första gången för mig..)

- Efter maten träffade jag Felicia som kom in till stan med bil från Hagen im Bremischen. Vi marsade på i ett par timmar på julmarknaden och inne i butiker medan vi pladrade på om allt och inget. Nästa gång lär vi ses då hon flyger till Finland över julen!

Mitt egna hotellrum! Lyx!
Stadsmusikanterna från Bremen
En av de många småbutikerna med endast julpynt.
Från allt jag har sett hittils har jag dragit slutsatsen att tyskarna
tar det här med jul väldigt seriöst!
Dålig bild på julmarknaden med Bremens domkyrka i bakgrunden

1 kommentti:

  1. Måttligt seriöst jo.... haha!
    Lova att du kommer å kramar mig på tågstationen sen den 19onde???
    Pusspuss

    VastaaPoista