9/08/2014

Alles wird gut

Hallo!

Första 'riktiga' arbetsdagen överstökad! I morse förde vi tillsammans med hostpappa och äldre syskonet lillasyster till dagis. Pojkens skola börjar först på torsdagen, så enda tills dess kommer vi att leka på tumis på dagarna efter att vi/jag fört tösen till dagiset. Med tanke på att detta var min första gång någonsin som jag barnvaktade gick allt riktigt bra! Vi hann leka på och härja en massa, utmaningen som återstår är att försöka få honom att sluta tänka på telefonen min med en massa spännande spel.. är ju inte riktigt meningen att jag bara skall räcka fram telefonen och sedan strunta i pojken. På eftermiddagen hämtade vi tösen och lekte lite grann alla tillsammans tills hostmamma kom hem.

Har även hunnit ha mitt första känsloutbrott, skedde så fort som jag fick dörren stängd efter mig till mitt rum efter den sk. arbetsdagen. En blandning av hemlängtan och känsla av släppande stress efter att jag klarat av första jobbdagen kom ut i form av tårar. Efter en liten promenad, ett par samtal och Milka choklad kändes världen som en fin plats igen, och nu mår jag hur bra som helst. Antar väl att det är något normalt som händer kanske ett par en gånger före man hunnit vänja sig.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti