9/30/2014

Zum Geburtstag viel Glück..

Igår firade jag min nittonde födelsedag, första gången borta hemmifrån.
På morgonen sjöng familjen åt mig, och så fick jag ett presentkort till ett bastubad när hemlängtan kniper till, samt lite tysk godis. Hade fått ett paket av Felicia i veckan också, men min hostmamma hade gömt paketet så att jag fick se det först på min födelsedag, hur gulligt är inte det! Felicia skickade finsk choklad och salmiak i olika former, även något att bota hemlängtan med (tusen tack älskling!).

På dagen när jag var ensam kröp hemlängtan på så småningom, och fick lite ångest över att inte ha nära och kära nära vid ens födelsedag som man är van vid. Cyklade in till stan för att sysselsätta mig med något, och fann mig själv ett par timmar senare med en tallrik kinesisk mat framför mig. 
Mot kvällen kändes det åter igen bättre när man hade människor omkring sig och saker att göra. Opa och hans flickvän/partner/vännina (ingen vet riktigt vad man skall kalla henne) kom på kvällsmål, så vi satt hela gänget och käkade weißwurst, brezel och drack Alsterwasser! Tänka sig att öl/sprite blanding visade sig vara helt okej! Kommer absolut att vara vägen in i ölens värld för min del.



Presenter

Tröstätas

Weißwurst, brezel och öl! (eller rättare sagt Alsterwasser, men det är bara en liten parentes, hehe)
Check för en korvsort till alltså!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti