9/21/2014

Repperbahn

Igårdagen var full med program, hela dagen gick ut på att springa från ställe till ställe. Hostmamma hade födelsedag igår, så morgonen började vi med lyxigt morgonmål inne i stan med bland annat jordgubbar och skumppa!  En del släktingar var också där, så fick träffa lite av dem också.



Efter morgonmålet gick vi lite från butik till butik för att köpa allt från möbler till lördagsleksaker (ist. för lördagsgodis), så allt tog sin lilla tid. Hem hann vi komma bara för att vända för att sedan rusa iväg på ett födelsedagskaffe hemma hos barnens morfar (Opa). Kaffet räckte oförväntat länge, vilket betydde att när vi kom hem hade jag endast 35min på mig att duscha, äta och laga mig klar för en utekväll.


Klockan 18:30 träffades vi med Melissa (au pairen i min by) för att tillsammans cykla iväg in till stan, kostigt nog hann jag i tid! Från tågstationen åkte vi tillsammans med en grupp au pairer in till Hamburg för att festa.
Väl framme letade vi rätt på en matbutik var vi köpte förfestdricka och satte ner oss vid vattenbrynet i stan var det kom en utefilm! Senare styrde vi stegen till metron som tog oss till Repperbahn, känd för sitt nattliv och sitt "red light district". Här gick vi från clubb till clubb, (lite som i Magaluff!), och avslutade kvällen med att åka hem med tåget sex på morgonen.
Fruktansvärt rolig kväll för att summera det hela! Kommer deffinitivt att åka in dit igen för ett festa något annat veckoslut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti