9/27/2014

Bucketlist, Tyskland edition

Egentligen var det meningen att festa igår och sova hela lördagen, men blev ett par en istället i form av familjemys. Hostföräldrarna tog båda öl, men jag som inte dricker öl drack någon slags bubblig sex on the beach sak, riktigt gott. Visste ni att öl/sprite blanding is a thing här!?!? Man kan beställa det ute på krogen under namnet Alsterwasser. Enligt hostmamma skall det vara helt okej, och ett sätt att lära sig att dricka öl. Är extremt skeptisk, men eftersom jag gärna vill lära mig dricka öl, speciellt under mitt år i Tyskland, så måste det väl provas inom kort.

Har inte så mycket att berätta, så listar upp en del saker som jag gärna vill uppleva under mitt au pair år i Tyskland! Började skriva listan redan när jag kom hit, så en del är redan gjorda.

  • Besöka Berlin
  • Besöka Hamburg
  • Besöka München
  • Lära mig att tycka om öl
  • Få nya kompisar
  • Lära mig flytande tyska
  • Köra på Autobahn
  • Fira Oktoberfest
  • Se hur tyskar firar jul
  • Gå på tyska julmarknader
  • Uppleva tyska nattlivet/utekulturen
  • Se ett gammalt slott/gammal borg
  • Prova en Bayernsk fokdräkt
  • Lära mig ett typiskt tyskt recept
  • Smaka på många olika korvsorter (check för currywurst! Gött!)

Här var ett par, listar säkert upp flera i framtiden.

Lördagens sutkilook 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti