9/28/2014

Sonntag

Skulle stiga upp idag tidigt för att ta mig till Hamburg för att turista, men när klockan ringde halv åtta sket jag i den ideén och sov istället till halv tolv. Istället har jag slappat hela dagen och åkte in ett varv till stan med familjen.

Efter bloggandet igår sprang jag ut på en timmes länk (kex till mig!), och på kvällen blev det dinnerdate i Lüneburg med Melissa (USA) och Daniel (Colombia). Vi satt i en restaurang vid floden, super mysigt med massor av ljus ute i mörkret. Kvällen blev riktigt intressant då Melissa inte pratar tyska och Daniel inte pratar ett dugg engelska. Så kvällen gick ut på att konversera turvist med Melissa på engelska och med Daniel på knaglig tyska. Man känner sig så tafatt när man inte kan ta till engelskan när tyskan inte räcker till! Det hjälper inte precis hur du än viftar om du inte kommer på det tyska ordet för något...Trots kommunikationsproblemet blev kvällen riktigt trevlig med god mat och bra sällskap! 

Före middagen igår

2 kommenttia:

  1. You're so cute I'm gonna die!!!!!!!
    Guud ditt hår sen ljust ut btw!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha tack sötis! :*
      Dehä me filter ;) Fast ha konstatera nu när jag börjar ha mörk utväxt att det faktiskt ganska ljust..

      Poista