9/10/2014

Im Wald

Efter att hostmamma kom hem idag och min arbetstid slutade ( i allmänhet jobbar jag alltid tills hon kommer hem) bestämde jag mig för att gå ut och springa lite. Blev tipsad av HM att det finns en skog rikitgt i närheten, så bestämde mig för att gå dit, vilket visade sig vara ett av de bästa besluten hittils!
 Visste att i denna delen av Europa dominerar lund, och tänkte att jag möts av skog i sydfinländsk stil. Ack vad fel jag hadde! Tror inte rikitgt att storleken på lövträden eller stämningen kan fås på bild, men jag som annars också är intresserad av natur fick lite av en wow-upplevelse. Blev alltså inte för mycket springas då jag var och varannan minut stannade för att iakta eller fota någonting, haha.

Eftersom det finns knappt om vegetation på marken gick det bra att springa fritt utanför stigarna, vilket känndes asbra! Klart man kan göra det i Finland också, men så betydligt lättare här.

Fick inte storleken i proportion på nåt annat sätt, ursäktar min
"just looking into the distance" pose.


Man vet att man skall studera miljöbiologi då man
 fascineras av krälväxter på trädstammar..



Alltså seriöst, stammarna är massiva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti