9/12/2014

Löhöilyä

 Idag började språkkursen för au pairer! Själva undervisningen var inte parhaimmasta päästä, men kul att äntligen träffa folk i sin egen ålder. Vi är nio stycken, vilket tydligen är rekord för kursen i fråga. En brokig skara är vi; tre sydamerikaner, två från Ukraina, en från Frakrike, en från Georgien, en från Usa och sen jag.  Nivån på vår språkkometens kunde inte vara extremare,. Det finns personer som knappt kan presentera sig, och personer som pratar tyska nästan flytande. Kommer att vara intressant att  se hur kursledaren tänker ta sig till väga..
Det fanns en i gruppen som bor i samma by som jag! Henne kommer jag hoppeligen att stöta på utanför kursen också.

Kursen slutade redan kl 10, så efter det gick jag runt i byns butiker för att köpa lite saker till badrummet som jag inte orkade släpa med hemmifrån. Resten av min fritid har jag idag spenderat på att fixat naglar och legat på trampolinen ni solen. Vädret var riktigt sommrigt idag, hur skönt som helst!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti